Het groeicontract
In een workshop van 2 dagen sluit een groeigroep (= afvaardiging van de organisatie) namens alle medewerkers met elkaar een groeicontract. Het groeicontract geeft antwoord op de vraag: wie wil jij zijn in de wereld van morgen? Morgen betekent over 3-5 jaar. Door deze vraag als groeigroep te beantwoorden, ontstaat er een gezamenlijk doel. Medewerkers gaan zich meer verbonden voelen met de organisatie, omdat ze zich identificeren met de bedoeling ervan. Door de gezamenlijke wil om het doel te realiseren, nemen ook de onderlinge binding en het nemen van eigenaarschap toe. In de tweedaagse workshop komen alle drie de onderwerpen aan bod (1) Doel (organisatie), (2) Verbinding (team) en (3) Eigenaarschap (mens).
Resultaat is een gedeeld en intrinsiek verlangen (gedeeld doel) en doelgerichtheid (meerjarenplan met concrete verbeterdoelen). 


Zie ook:

De reis naar van A naar B
Reis: Organisatieverandering is een reis die de organisatie zelf moet maken maar waarbij wij kunnen helpen. Dit doen we door waar nodig de organisatie te coachen en te inspireren maar vooral door een effectieve methodiek.(groeimotoren) en de InMensGrow app.
Presentaties, college & workshops
Speciaal voor ondernemersverenigingen en hoger onderwijs geven wij college in (2h) of houden we een verhaal over (1h) Betekenisvol Ondernemen. Ondernemen gaat immers over samen zoveel mogelijk waarde creëren!
Onze aanpak in een overzicht
De reis naar Gaaf (een waardevolle organisatie met een hoger doel dan Ebitda en die gezond groeit) kunt u maken in enkele jaren. Het fundament legt u al in enkele maanden. Hoe de reis kan verlopen leest u hier.
Boek: Hoe word ik een gaaf bedrijf?
Gemakkelijk leesbaar boek waarin de 9 ingrediënten die samen het gave bedrijf vormen worden beschreven. Vol met praktijkvoorbeelden, tips en een aantal handige modellen.
Klanten & cases
Omdat u wilt weten of het klopt wat we zeggen en voor wie we dit doen en gedaan hebben een aantal klant-cases. Wij werken bij voorkeur met het grotere MKB vanwege slagkracht en bereik.
Internal Branding
Internal Branding helpt om de organisatie te inspireren en duidelijk te maken waar we voor staan en gaan. We gewenst en nodig kunnen we oom helpen met zaken als huisstijl, logo en communicatieconcept
Karakter & directie
We beginnen met WHY. Heel effectief dringen wij door tot de kern van het bedrijf en de reden van bestaan. Hiermee geven we de organisatie een kompas en wordt 'het noorden' bepaald. Al heel snel wordt duidelijk wat het karakter, de visie en de missie waar de belangrijkste focus moet liggen.
Inspiratie: Filmpjes
In onze workshops gebruiken we vaak inspirerende filmpjes, omdat ze blijven hangen, wat los maken en entertainen zijn. Bekijk ze thuis nog eens!
A. Hoe doen we het nu?
Startpunt reis: Wij geven een uniek inzicht en overzicht m.b.t. het benutte potentieel (als % van het totaal), de manier waarop gewerkt en beslist wordt (MBTI) en de waarden die concurreren (OCAI). Deze aanpak is uniek, geborgd in een app, wetenschappelijk onderbouwd en bewezen effectief.
Back to Top