Boek overal verkrijgbaar
9 juli 2018
Vanaf 5 juli 2018 is "Hoe word ik een gaaf bedrijf?" verkrijgbaar bij Bol.com, ManagementboekBruna en de betere boekhandel. 
Rob hield op 2 juli al, toen de pallets richting het Centraal Boekhuis nog in het magazijn stonden, een boekpresentatie voor het netwerk van foodservice directeuren Epicures. 11 juli volgt er een luchtige presentatie en signeersessie bij de Warmondse Haringparty. 
Wilt u ook een boekpresentatie en een goed verhaal over wat jou kan helpen om een gaver bedrijf te worden, contact Rob.
Leef Je Merk op TV
4 juni 2018
In het tv-programma 'Ondernemend Nederland' kon je zien wat Leef Je Merk in de praktijk kan doen. Bij Maitre, een koelverse-maaltijdproducent uit Oude Tonge zijn we samen met het MT bezig geweest met de vragen 'waar gaan we voor?' / 'waar staan we voor?' en hoe wat gaan we doen om snel nog beter, nog flexibeler en nog rendabeler te worden. De kernwaarden worden op aansprekende manier tot leven gebracht en de kracht en noodzaak van internal branding is heel duidelijk voor het MT. Leef het 'Maitre' merk is een van de strategische pijlers van dit mooie bedrijf. Bekijk het item (3 min) dat 23 mei en 2 juni 2018 is uitgezonden op RTL 7.

Nieuwe workshop serie: Plaatje van de toekomst
19 september 2017
De plannings- en budgetcyclus staat op het punt van beginnen. Om de plannen meer tractie en allemaal zelfde richting te geven hebben we de workshop-serie: "Plaatje van de Toekomst" ontwikkeld. Om de aandacht te vestigen en onze visie verder te verspreiden staat er op linkedin een blog. De brochure met alle informatie is hier is te downloaden. Om samen het plaatje te creëren (visie) hebben we een light versie (1/1 dag) en een 4x1/1  daagse workshop ontwikkeld. In het laatste geval gaan we veel dieper in op zaken en maken we een diepgaande analyse van de huidige markt en business performance.
Warmond aan de Kaag promo 2017
15 september 2017
In 2015 schreef Leef Je Merk de positionering voor Warmond en voor het Ondernemers Fonds de visie op ondernemen in Warmond. Recreatie en gezelligheid is een van de motor onder de Warmondse economie. Aanzuigende werking op de "moderne burgerij" is gewenst, niet alleen in de regio maar verder daar buiten. 
De Kaagseplassen en het dorp hebben een verstekende werking en waarom dit niet in het merk verwerken? Het merk Warmond aan de Kaag werd een feit, in navolging van Frankfurt am Main etc.  In 2016 maakten we reeds samen met De Verbeelding de profil Weergaloos Warmond, dit jaar lag de focus op activiteiten die het dorp en de Kaag verbinden. Zie hier de nieuwste promofilm; Warmond en de Kaag.

Leef Je Merk werkt 24 uur met Rode Duivels
1 september 2017
Nederlanders zijn direct en Belgen achterdochtig en gereserveerd. Niks van dit alles was te merken op de 24 uurs cultuur, value en purpose sessie op Schier, het Noordelijkste puntje Nederland. Respect over en weer, veel plezier en hard werken. Van de reden waarom we bestaan, naar de waardepropositie, onderscheiden vermogen, huidige cultuur en plaatje van de toekomst. Om 22.00u zelfs nog een sessie kwaliteiten, feedback en eigenaarschap. Zoals een van de vallingen het zei; "Volgens mij moeten we minder mensen op de kop kakken maar zelf de bal oppakken. Die had het begrepen!
En echt nieuws: Belgen zijn trotser op hun 7 kampster Nafi Thiam dan op hun Rode Duivels voetbalteam. Wel goed maar net niet. Ze maken zich nu al druk over hun premies..... We gaan het meemaken in Rusland!
Leef Je Merk sponsort kindervakantieweek
16 augustus 2017
Ieder jaar organiseert de Stichting Kindervakantieweek Warmond een geweldig evenement op het eiland Koudenhoorn. 200 kinderen van 4-12 jaar uit Warmond bouwen dan hutten, doen spelletjes, spelen Levend Stratego en eten samen broodjes Knakworst. Leef Je Merk draagt al jaren bij aan dit super initiatief dat nooit verloren mag gaan. 
Leef Je Merk bord bij TV Overbos
26 juli 2017
Tijdens de Warmond Open (eind juni) werd het mooiste reclame bord van Nederland opgehangen. Bij tennisvereniging Overbos hangt pontificaal het signaal "Hoe word ik een gaaf bedrijf". A call to action!
Leef Je Merk sponsort de lokale tennisvereniging al enige jaren en heeft ooit samen met Ron Driessen samen de nieuwe huisstijl ontwikkeld. Helaas zijn we altijd zelf op vakantie tijdens het toernooi.

Concept uit Liefde voor de Zorg gelanceerd
15 mei 2017
Leef Je Merk hielp Cocune, het verzorgende merk voor verzorgend wassen in verpleeghuizen, bij hun positionering en brand. Om de nieuwe slogan “Uit liefde voor de zorg”  in de praktijk te brengen en met praktisch uitvoerbare ideeën te komen hebben we een “customer consultant board” opgericht van wel 1 persoon;  mijn eigen zus Ingrid, bejaardenverzorgster van beroep en al meer dan 25 jaar praktijk deskundige! Het verwen-moment-taart idee kwam glansrijk door de brainstorm en werd verder uitgewerkt door Inke Benckhuijsen van Cocune samen met de Concept Brigade.
Vrijdag 12 mei 2017 was het de dag van de verpleging en werden 100 verpleeghuizen verrast met een taart van Cocune. Het resultaat, enorme goodwill en een bak leads en demo’s en een trots verkoopteam. Meer over de actie: zorgenziekenhuiskrant.nl. Hoe simpel kan het zijn!

Zie ook:

ENGAGEMENT & ACTIE
Als de kaders bepaald zijn en visie er is gaat het om betrokkenheid en actie. We nemen iedereen mee op reis en betrekken ze bij het grote doel.
PRESENTATIES EN MINI-WORKSHOPS
Rob vertelt en inspireert graag als het gaat over gaver worden, jezelf positioneren en over veranderen. Ook als discovery-workshop.
BOEK: Hoe word ik een gaaf bedrijf?
De moraal van dit gemakkelijk leesbare boek: Geef je bedrijf betekenis en herstel de balans tussen purpose en profit als je aantrekkelijk wilt zijn en blijven voor consument en talent.
MISSIE, VISIE EN STRATEGIE
Purpose, missie, visie, strategie en kernwaarden. Wij weten het verschil en kunnen u heel goed helpen. Alles met elkaar in lijn , met een duidelijke WHY en als een totaal-merk.
FILMPJES
In onze workshops gebruiken we vaak inspirerende filmpjes, omdat ze blijven hangen, wat los maken en entertainen zijn. Bekijk ze thuis nog eens!
SAMEN 1 DOEL
Van 12 tot 12 helpen we MT's met WHY, waardepropositie, cultuur en elkaar. Inspirerend en effectief programma met een kop en staart.
Met wie we werken
Kijk voor wie we werken en gewerkt hebben. Van Unilever tot startup. Onze focus: B2B, food, professional service en corporate teams.
CULTUUR & INTERNAL BRANDING
Cultuur en internal branding staan centraal bij gave bedrijven. Wij maken het concreet, geloofwaardig en implementeerbaar.
VISUAL BRANDING
Laat merken wie u bent en communiceer wat je doet. Wij helpen u, om de merk, USP en kernactiviteit consistent te communiceren
SUPERSNEL NAAR DE ESSENTIE
Speed-positioning is een effectief sparrings-proces dat tot de kern van je merk gaat en de positionering wel quick maar niet dirty bepaalt.
Back to Top