Boek: Hoe word ik een gaaf bedrijf/
"Hoe word ik een gaaf bedrijf?" is het eerste boek van Rob Westerik dat verscheen op 5 juli 2018. Met dit boek wil Rob de balans herstellen tussen profit en purpose en benadrukt hij het belang van karakter, identiteit en een hoger doel en visie hebben. De 9 kardinale ingrediënten geven aan wat er volgens Rob nodig is om je merk te leven en een gaaf bedrijf te bouwen.
Het begint bij karakter en intentie (de bodem van de pizza). Waar ga sta je voor en waarom ben je op aard als bedrijf? Daarna schakelt Rob naadloos over op het belang van een gemeenschappelijke visie, cultuur en waarden, relevantie voor je klant, duurzaam handelen, beteken leiders en personeel en ook plezier en de uiterlijkheden van het bedrijfsmerk worden belicht 
Het boek zit boordevol praktijkvoorbeelden en tips over hoe je mensen motiveert, kernwaarden implementeert en hoe je van jouw bedrijf een merk maakt.
"Rob schrijft klare taal die lekker leesbaar is: dit is inspiratie voor iedereen die een gaaf bedrijf wil hebben!” Tijn van Elderen, CEO Brabantia, ondernemer van het jaar 2017.
Een tijd waarin goed personeel schaars is, mensen andere ideeën hebben over werk en carrière, het milieu in gevaar is, instituten minder vertrouwd worden en bedrijven klonen van elkaar worden is dit waardevolle kost waarmee je in de praktijk het verschil kunt maken. 
U kunt het boek onderstaand inkijken of bestellen bij Bol.com, managementboek, Bruna en de betere boekhandel. 

Zie ook:

ROB's BLOG
Rob's visie op de wereld in blog. Lees Rob's laatste blog: Waarom er in Den Haag zo veel neuzelaars zijn en wat er gebeurt als het hogere doel ontbreekt.
FILMPJES
In onze workshops gebruiken we vaak inspirerende filmpjes, omdat ze blijven hangen, wat los maken en entertainen zijn. Bekijk ze thuis nog eens!
PERSOONLIJK COACHING
Soms helpen we onze klanten om zichzelf beter te leren kennen, met persoonlijke balans en hun eigen purpose. Hiertoe hebben we een Persoonlijk Effectiviteits Programma ontwikkeld. Een werkboek met een 4-tal coachings-sessies.
ACTUEEL
Om te laten zien dat we bezig zijn posten we zo af en toe wat actuele zaken. Zaken die in ons bedrijf of bij onze klanten spelen en waar we iets over kunnen vertellen of laten zien.
VISUAL BRANDING
Wilt u uw merk en boodschap visualiseren en communiceren dan kunnen we u ook helpen. Samen met onze creatieve partners helpen we met websites, logo's en andere merk-uitingen.
TEAM-ONTWIKKELING
Om de organisatie te inspireren en te betrekken bij de nieuwe visie, strategie en gewenste cultuur doen we gaf en toe meerdaagse reizen. De deelnemers ontdekken hun eigen kwaliteiten en uitdagingen en denken mee in de weg naar het grote doel dat verder reikt dan winst alleen.
INSPIRATIE
Wij doen inspiratiesessies (2,5u), '24-uurtjes' en meerdaagse workshops om mensen te inspireren meer van hun werk en bedrijf te maken en als een team te werken dat ergens voor gaat en staat.
CONSULTANCY
Wij helpen business-leaders en MT's om keuzes te maken die verder gaan dan de actuele P&L, hun visie te verhelderen en lijn aan te brengen tussen missie, merk en meerwaarde.
VERANKEREN
Om het idee te verankeren, de organisatie in beweging te krijgen, patronen te doorbreken en de total-brand te activeren verbinden wij ons voor een aantal maanden aan uw organisatie.
INSTAPSESSIE
Als je ons nog niet kent kan het goed zijn eens te beginnen met een middag business-sparring. U zult merken dat we razendsnel tot de kern van uw merk komen en u stappen kunt maken. Ook ideaal voor kleine en startende ondernemers.
Back to Top