Boek: Hoe word ik een gaaf bedrijf?
"Hoe word ik een gaaf bedrijf?" is het eerste boek van Rob Westerik dat verscheen op 5 juli 2018. Met dit boek wil Rob de balans herstellen tussen profit en purpose en benadrukt hij het belang van karakter, identiteit en een hoger doel en visie hebben. De 9 kardinale ingrediënten geven aan wat er volgens Rob nodig is om je merk te leven en een gaaf bedrijf te bouwen.
Het begint bij karakter en intentie (de bodem van de pizza). Waar ga sta je voor en waarom ben je op aard als bedrijf? Daarna schakelt Rob naadloos over op het belang van een gemeenschappelijke visie, cultuur en waarden, relevantie voor je klant, duurzaam handelen, beteken leiders en personeel en ook plezier en de uiterlijkheden van het bedrijfsmerk worden belicht 
Het boek zit boordevol praktijkvoorbeelden en tips over hoe je mensen motiveert, kernwaarden implementeert en hoe je van jouw bedrijf een merk maakt.
"Rob schrijft klare taal die lekker leesbaar is: dit is inspiratie voor iedereen die een gaaf bedrijf wil hebben!” Tijn van Elderen, CEO Brabantia, ondernemer van het jaar 2017.
Een tijd waarin goed personeel schaars is, mensen andere ideeën hebben over werk en carrière, het milieu in gevaar is, instituten minder vertrouwd worden en bedrijven klonen van elkaar worden is dit waardevolle kost waarmee je in de praktijk het verschil kunt maken. 
U kunt het boek onderstaand inkijken of bestellen bij Bol.com, managementboek, Bruna en de betere boekhandel. 

Zie ook:

CONCURRENTIE GAME
Verplaats je in de huid van je concurrent! Maak een echte SWOT, valideer je strategie aan en toets je relevantie en onderscheidend vermogen. Twee daagse workshop: Be them & beat them!
ROB's BLOG
Rob's visie op de wereld in blog. Lees Rob's laatste blog (23/3/19) over wat CEO's kunnen doen om vertrouwen te bouwen en engagement te verhogen
IN 24 UUR NAAR JE WHY
Waar je in gelooft bepaalt wat je doet. Dit geldt voor mensen en voor bedrijven. Volgens een hele efficiënte en beproefde methodiek zijn wij in staat om snel door te dringen tot de kern: THE WHY.
FILMPJES
In onze workshops gebruiken we vaak inspirerende filmpjes, omdat ze blijven hangen, wat los maken en entertainen zijn. Bekijk ze thuis nog eens!
VISUAL BRANDING
Wilt u uw merk en boodschap visualiseren en communiceren dan kunnen we u ook helpen. Samen met onze creatieve partners helpen we met websites, logo's en andere merk-uitingen.
POSITIONERING
Wij helpen bedrijven in hun zoektocht naar het unieke plekje in de markt en om te komen tot de essentie van hun bedrijfsmerk. Ook helpen we bij bedrijfsstrategie en afdelingsplannen.
KLANTEN
Omdat u wilt weten of het klopt wat we zeggen en voor wie we dit doen en gedaan hebben een aantal klant-cases. Wij werken bij voorkeur met het grotere MKB vanwege slagkracht en bereik.
INSTAPSESSIE
Als je ons nog niet kent kan het goed zijn eens te beginnen met een middag business-sparring. U zult merken dat we razendsnel tot de kern van uw merk komen en u stappen kunt maken. Ook ideaal voor kleine en startende ondernemers.
CULTUUR CONCREET
Cultuur is een abstract begrip maar met een kort assessment en 1 plaatje maken we het IST en het SOLL helder. Het samen gewenste cultuurplaatje is de leidraad voor leiderschap, stijl en communicatie.
BUSINESS SPARRING
It's lonely at the top en de operatie slokt je op! Neem even afstand en gebruik onze kennis, ervaring en externe blik en doe inspiratie op. De beste ideeën ontwikkel je samen!
Back to Top