Boek: Hoe word ik een gaaf bedrijf?
HET BEGINT MET KARAKTER!
"Hoe word ik een gaaf bedrijf?" is het eerste boek van Rob Westerik dat verscheen op 5 juli 2018. Met dit boek wil Rob de balans herstellen tussen profit en purpose en benadrukt hij het belang van karakter, identiteit en een hoger doel en visie hebben. De 9 kardinale ingrediënten geven aan wat er volgens Rob nodig is om je merk te leven en een gaaf bedrijf te bouwen.
Het begint bij karakter en intentie (de bodem van de pizza). Waar ga sta je voor en waarom ben je op aard als bedrijf? Daarna schakelt Rob naadloos over op het belang van een gemeenschappelijke visie, cultuur en waarden, relevantie voor je klant, duurzaam handelen, beteken leiders en personeel en ook plezier en de uiterlijkheden van het bedrijfsmerk worden belicht 
Het boek zit boordevol praktijkvoorbeelden en tips over hoe je mensen motiveert, kernwaarden implementeert en hoe je van jouw bedrijf een merk maakt.
"Rob schrijft klare taal die lekker leesbaar is: dit is inspiratie voor iedereen die een gaaf bedrijf wil hebben!” Tijn van Elderen, CEO Brabantia, ondernemer van het jaar 2017.
Een tijd waarin goed personeel schaars is, mensen andere ideeën hebben over werk en carrière, het milieu in gevaar is, instituten minder vertrouwd worden en bedrijven klonen van elkaar worden is dit waardevolle kost waarmee je in de praktijk het verschil kunt maken. 
U kunt het boek onderstaand inkijken of bestellen bij Bol.com, managementboek, Bruna en de betere boekhandel. 

Zie ook:

Presentaties, college & workshops
Speciaal voor ondernemersverenigingen en hoger onderwijs geven wij college in (2h) of houden we een verhaal over (1h) Betekenisvol Ondernemen. Ondernemen gaat immers over samen zoveel mogelijk waarde creëren!
Internal Branding
Internal Branding helpt om de organisatie te inspireren en duidelijk te maken waar we voor staan en gaan. We gewenst en nodig kunnen we oom helpen met zaken als huisstijl, logo en communicatieconcept
Onze aanpak in een overzicht
De reis naar Gaaf (een waardevolle organisatie met een hoger doel dan Ebitda en die gezond groeit) kunt u maken in enkele jaren. Het fundament legt u al in enkele maanden. Hoe de reis kan verlopen leest u hier.
Klanten & cases
Omdat u wilt weten of het klopt wat we zeggen en voor wie we dit doen en gedaan hebben een aantal klant-cases. Wij werken bij voorkeur met het grotere MKB vanwege slagkracht en bereik.
Karakter & directie
We beginnen met WHY. Heel effectief dringen wij door tot de kern van het bedrijf en de reden van bestaan. Hiermee geven we de organisatie een kompas en wordt 'het noorden' bepaald. Al heel snel wordt duidelijk wat het karakter, de visie en de missie waar de belangrijkste focus moet liggen.
Sales effectiviteit
Omdat sales zo belangrijk is voor het resultaat en het beeld van uw bedrijf, het vaak veel effectiever kan en het doorgaans te veel over 'prijs' gaat helpen wij met maken van plannen en geven wij een training annex workshop 'relevant voor je klant'.
Inspiratie: Filmpjes
In onze workshops gebruiken we vaak inspirerende filmpjes, omdat ze blijven hangen, wat los maken en entertainen zijn. Bekijk ze thuis nog eens!
A. Hoe doen we het nu?
Startpunt reis: Wij geven een uniek inzicht en overzicht m.b.t. het benutte potentieel (als % van het totaal), de manier waarop gewerkt en beslist wordt (MBTI) en de waarden die concurreren (OCAI). Deze aanpak is uniek, geborgd in een app, wetenschappelijk onderbouwd en bewezen effectief.
De reis naar van A naar B
Reis: Organisatieverandering is een reis die de organisatie zelf moet maken maar waarbij wij kunnen helpen. Dit doen we door waar nodig de organisatie te coachen en te inspireren maar vooral door een effectieve methodiek.(groeimotoren) en de InMensGrow app.
B. Visie & groeicontract
Bestemming: De visie en de missie moet van iedereen zijn. Daarom bepaalt de directie de directie en bepalen we samen de bestemming en sluiten we samen een groeicontract af. In 2 dagen bepalen we samen met de business-leaders waar we naar toe willen, hoe we willen reizen en wie waar instapt.
Back to Top