INSPIRING CINEMA
Start with why
‘Start with why’ is een van de meest bekeken management filmpjes en een pijler onder de Leef Je Merk filosofie. Inspirerend leiderschap en inspirerende bedrijfscommunicatie begint met WHY, en dat is kompleet anders dan 99% het doet! Absolute must see!
Wish it, believe it, do it
Brilliant video van Samsung waarin duidelijk maakt dat als je er en gelooft en je een heel duidelijk plaatje hebt van de toekomst het onmogelijk geachte mogelijk wordt. Visie en droom hebben een hele grote functie. Met regel en pragmatisch zijn upfront maak je geen stappen. Dat kan later wel!
Jack O'Neill
Inspirerende video waaruit blijkt waar het merk O’Neill en de oprichter Jack O’Neill voor gaan en staan. Purpose, kernwaarden en missie zitten worden geniaal in de video verweven.
Purpose
Harvard professor Nikos Mourkogiannis legt uit hoe belangrijk Purpose is voor mens en business en hoe en waarom ‘Purpose’ de fundering is voor  missie, merk en strategie. Zijn boek “Purpose as a starting point” is een van de pijlers onder de Leef Je Merk filosofie.  Purpose is the reason why an enterprise exists!
Het nieuwe verhaal
TED speech van R. Edward Freeman. Hij vertelt het ‘nieuwe’ business verhaal, leg de weeffouten in ons huidige business denken bloot (flaws), maakt heel duidelijk wat het doel van business is en onderstreept het belang van ‘ethics’.
Wat motiveert mensen?
Hoe geld en bonussen averechts kunnen werken en Purpose, Mastery & Autonomy altijd motiveren. Perspectief en Rol zijn in dit filmpje niet meegenomen. Betekenis is altijd KEY!
Inspirerend leiderschap
Scene uit de  film Invictus. Nelson Mandela ontvangt de aanvoerder van het Zuid Afrikaanse rugby elftal de Sprinkbocks.  Waar gebeurd verhaal dat er toe leidde dat Zuid-Afrika in 1995 wereldkampioen werd. Na afloop was de reactie van aanvoerder Pienaar: "I think he wants us to be the next world champion". Daarvoor was Zuid Afrika een middelmatig tot goed team, met inspiratie en belief groeiden ze boven zichzelf uit. INSPIRATION is what we need, to become better than we think we are!

Zie ook:

Internal Branding
Internal Branding helpt om de organisatie te inspireren en duidelijk te maken waar we voor staan en gaan. We gewenst en nodig kunnen we oom helpen met zaken als huisstijl, logo en communicatieconcept
Boek: Hoe word ik een gaaf bedrijf?
Gemakkelijk leesbaar boek waarin de 9 ingrediënten die samen het gave bedrijf vormen worden beschreven. Vol met praktijkvoorbeelden, tips en een aantal handige modellen.
B. Visie & groeicontract
Bestemming: De visie en de missie moet van iedereen zijn. Daarom bepaalt de directie de directie en bepalen we samen de bestemming en sluiten we samen een groeicontract af. In 2 dagen bepalen we samen met de business-leaders waar we naar toe willen, hoe we willen reizen en wie waar instapt.
Onze aanpak in een overzicht
De reis naar Gaaf (een waardevolle organisatie met een hoger doel dan Ebitda en die gezond groeit) kunt u maken in enkele jaren. Het fundament legt u al in enkele maanden. Hoe de reis kan verlopen leest u hier.
Presentaties, college & workshops
Speciaal voor ondernemersverenigingen en hoger onderwijs geven wij college in (2h) of houden we een verhaal over (1h) Betekenisvol Ondernemen. Ondernemen gaat immers over samen zoveel mogelijk waarde creëren!
De reis naar van A naar B
Reis: Organisatieverandering is een reis die de organisatie zelf moet maken maar waarbij wij kunnen helpen. Dit doen we door waar nodig de organisatie te coachen en te inspireren maar vooral door een effectieve methodiek.(groeimotoren) en de InMensGrow app.
Klanten & cases
Omdat u wilt weten of het klopt wat we zeggen en voor wie we dit doen en gedaan hebben een aantal klant-cases. Wij werken bij voorkeur met het grotere MKB vanwege slagkracht en bereik.
Karakter & directie
We beginnen met WHY. Heel effectief dringen wij door tot de kern van het bedrijf en de reden van bestaan. Hiermee geven we de organisatie een kompas en wordt 'het noorden' bepaald. Al heel snel wordt duidelijk wat het karakter, de visie en de missie waar de belangrijkste focus moet liggen.
A. Hoe doen we het nu?
Startpunt reis: Wij geven een uniek inzicht en overzicht m.b.t. het benutte potentieel (als % van het totaal), de manier waarop gewerkt en beslist wordt (MBTI) en de waarden die concurreren (OCAI). Deze aanpak is uniek, geborgd in een app, wetenschappelijk onderbouwd en bewezen effectief.
Back to Top