INSPIRING CINEMA
Start with why
‘Start with why’ is een van de meest bekeken management filmpjes en een pijler onder de Leef Je Merk filosofie. Inspirerend leiderschap en inspirerende bedrijfscommunicatie begint met WHY, en dat is kompleet anders dan 99% het doet! Absolute must see!
Wish it, believe it, do it
Brilliant video van Samsung waarin duidelijk maakt dat als je er en gelooft en je een heel duidelijk plaatje hebt van de toekomst het onmogelijk geachte mogelijk wordt. Visie en droom hebben een hele grote functie. Met regel en pragmatisch zijn upfront maak je geen stappen. Dat kan later wel!
Jack O'Neill
Inspirerende video waaruit blijkt waar het merk O’Neill en de oprichter Jack O’Neill voor gaan en staan. Purpose, kernwaarden en missie zitten worden geniaal in de video verweven.
Purpose
Harvard professor Nikos Mourkogiannis legt uit hoe belangrijk Purpose is voor mens en business en hoe en waarom ‘Purpose’ de fundering is voor  missie, merk en strategie. Zijn boek “Purpose as a starting point” is een van de pijlers onder de Leef Je Merk filosofie.  Purpose is the reason why an enterprise exists!
Het nieuwe verhaal
TED speech van R. Edward Freeman. Hij vertelt het ‘nieuwe’ business verhaal, leg de weeffouten in ons huidige business denken bloot (flaws), maakt heel duidelijk wat het doel van business is en onderstreept het belang van ‘ethics’.
Wat motiveert mensen?
Hoe geld en bonussen averechts kunnen werken en Purpose, Mastery & Autonomy altijd motiveren. Perspectief en Rol zijn in dit filmpje niet meegenomen. Betekenis is altijd KEY!
Inspirerend leiderschap
Scene uit de  film Invictus. Nelson Mandela ontvangt de aanvoerder van het Zuid Afrikaanse rugby elftal de Sprinkbocks.  Waar gebeurd verhaal dat er toe leidde dat Zuid-Afrika in 1995 wereldkampioen werd. Na afloop was de reactie van aanvoerder Pienaar: "I think he wants us to be the next world champion". Daarvoor was Zuid Afrika een middelmatig tot goed team, met inspiratie en belief groeiden ze boven zichzelf uit. INSPIRATION is what we need, to become better than we think we are!

Zie ook:

Back to Top