INSPIRING CINEMA
Start with why
‘Start with why’ is een van de meest bekeken management filmpjes en een pijler onder de Leef Je Merk filosofie. Inspirerend leiderschap en inspirerende bedrijfscommunicatie begint met WHY, en dat is kompleet anders dan 99% het doet! Absolute must see!
Wish it, believe it, do it
Brilliant video van Samsung waarin duidelijk maakt dat als je er en gelooft en je een heel duidelijk plaatje hebt van de toekomst het onmogelijk geachte mogelijk wordt. Visie en droom hebben een hele grote functie. Met regel en pragmatisch zijn upfront maak je geen stappen. Dat kan later wel!
Jack O'Neill
Inspirerende video waaruit blijkt waar het merk O’Neill en de oprichter Jack O’Neill voor gaan en staan. Purpose, kernwaarden en missie zitten worden geniaal in de video verweven.
Purpose
Harvard professor Nikos Mourkogiannis legt uit hoe belangrijk Purpose is voor mens en business en hoe en waarom ‘Purpose’ de fundering is voor  missie, merk en strategie. Zijn boek “Purpose as a starting point” is een van de pijlers onder de Leef Je Merk filosofie.  Purpose is the reason why an enterprise exists!
Het nieuwe verhaal
TED speech van R. Edward Freeman. Hij vertelt het ‘nieuwe’ business verhaal, leg de weeffouten in ons huidige business denken bloot (flaws), maakt heel duidelijk wat het doel van business is en onderstreept het belang van ‘ethics’.
Wat motiveert mensen?
Hoe geld en bonussen averechts kunnen werken en Purpose, Mastery & Autonomy altijd motiveren. Perspectief en Rol zijn in dit filmpje niet meegenomen. Betekenis is altijd KEY!
Inspirerend leiderschap
Scene uit de  film Invictus. Nelson Mandela ontvangt de aanvoerder van het Zuid Afrikaanse rugby elftal de Sprinkbocks.  Waar gebeurd verhaal dat er toe leidde dat Zuid-Afrika in 1995 wereldkampioen werd. Na afloop was de reactie van aanvoerder Pienaar: "I think he wants us to be the next world champion". Daarvoor was Zuid Afrika een middelmatig tot goed team, met inspiratie en belief groeiden ze boven zichzelf uit. INSPIRATION is what we need, to become better than we think we are!

Zie ook:

SAMEN 1 DOEL
Van 12 tot 12 helpen we MT's met WHY, waardepropositie, cultuur en elkaar. Inspirerend en effectief programma met een kop en staart.
SUPERSNEL NAAR DE ESSENTIE
Speed-positioning is een effectief sparrings-proces dat tot de kern van je merk gaat en de positionering wel quick maar niet dirty bepaalt.
CULTUUR & INTERNAL BRANDING
Cultuur en internal branding staan centraal bij gave bedrijven. Wij maken het concreet, geloofwaardig en implementeerbaar.
Met wie we werken
Kijk voor wie we werken en gewerkt hebben. Van Unilever tot startup. Onze focus: B2B, food, professional service en corporate teams.
LEEF JE MERK OP TV
En andere actuele zaken die bij ons en onze klanten spelen en leuk genoeg zijn om over te vertellen.
MISSIE, VISIE EN STRATEGIE
Purpose, missie, visie, strategie en kernwaarden. Wij weten het verschil en kunnen u heel goed helpen. Alles met elkaar in lijn , met een duidelijke WHY en als een totaal-merk.
ENGAGEMENT & ACTIE
Als de kaders bepaald zijn en visie er is gaat het om betrokkenheid en actie. We nemen iedereen mee op reis en betrekken ze bij het grote doel.
PRESENTATIES EN MINI-WORKSHOPS
Rob vertelt en inspireert graag als het gaat over gaver worden, jezelf positioneren en over veranderen. Ook als discovery-workshop.
ROB's BLOG
Rob's visie op de wereld in blog. Lees Rob's laatste blog: Waarom er in Den Haag zo veel neuzelaars zijn en wat er gebeurt als het hogere doel ontbreekt.
BOEK: Hoe word ik een gaaf bedrijf?
De moraal van dit gemakkelijk leesbare boek: Geef je bedrijf betekenis en herstel de balans tussen purpose en profit als je aantrekkelijk wilt zijn en blijven voor consument en talent.
Back to Top