INSPIRING CINEMA
Start with why
‘Start with why’ is een van de meest bekeken management filmpjes en een pijler onder de Leef Je Merk filosofie. Inspirerend leiderschap en inspirerende bedrijfscommunicatie begint met WHY, en dat is kompleet anders dan 99% het doet! Absolute must see!
Wish it, believe it, do it
Brilliant video van Samsung waarin duidelijk maakt dat als je er en gelooft en je een heel duidelijk plaatje hebt van de toekomst het onmogelijk geachte mogelijk wordt. Visie en droom hebben een hele grote functie. Met regel en pragmatisch zijn upfront maak je geen stappen. Dat kan later wel!
Jack O'Neill
Inspirerende video waaruit blijkt waar het merk O’Neill en de oprichter Jack O’Neill voor gaan en staan. Purpose, kernwaarden en missie zitten worden geniaal in de video verweven.
Purpose
Harvard professor Nikos Mourkogiannis legt uit hoe belangrijk Purpose is voor mens en business en hoe en waarom ‘Purpose’ de fundering is voor  missie, merk en strategie. Zijn boek “Purpose as a starting point” is een van de pijlers onder de Leef Je Merk filosofie.  Purpose is the reason why an enterprise exists!
Het nieuwe verhaal
TED speech van R. Edward Freeman. Hij vertelt het ‘nieuwe’ business verhaal, leg de weeffouten in ons huidige business denken bloot (flaws), maakt heel duidelijk wat het doel van business is en onderstreept het belang van ‘ethics’.
Wat motiveert mensen?
Hoe geld en bonussen averechts kunnen werken en Purpose, Mastery & Autonomy altijd motiveren. Perspectief en Rol zijn in dit filmpje niet meegenomen. Betekenis is altijd KEY!
Inspirerend leiderschap
Scene uit de  film Invictus. Nelson Mandela ontvangt de aanvoerder van het Zuid Afrikaanse rugby elftal de Sprinkbocks.  Waar gebeurd verhaal dat er toe leidde dat Zuid-Afrika in 1995 wereldkampioen werd. Na afloop was de reactie van aanvoerder Pienaar: "I think he wants us to be the next world champion". Daarvoor was Zuid Afrika een middelmatig tot goed team, met inspiratie en belief groeiden ze boven zichzelf uit. INSPIRATION is what we need, to become better than we think we are!

Zie ook:

IN 24 UUR NAAR JE WHY
Waar je in gelooft bepaalt wat je doet. Dit geldt voor mensen en voor bedrijven. Volgens een hele efficiënte en beproefde methodiek zijn wij in staat om snel door te dringen tot de kern: THE WHY.
BOEK: Hoe word ik een gaaf bedrijf?
Gemakkelijk leesbaar boek waarin de 9 kern-elementen van het gave bedrijf beschreven worden. Vol met praktijkvoorbeelden, tips en een aantal handige modellen.
CULTUUR CONCREET
Cultuur is een abstract begrip maar met een kort assessment en 1 plaatje maken we het IST en het SOLL helder. Het samen gewenste cultuurplaatje is de leidraad voor leiderschap, stijl en communicatie.
CONCURRENTIE GAME
Verplaats je in de huid van je concurrent! Maak een echte SWOT, valideer je strategie aan en toets je relevantie en onderscheidend vermogen. Twee daagse workshop: Be them & beat them!
ROB's BLOG
Rob's visie op de wereld in blog. Lees Rob's laatste blog (23/3/19) over wat CEO's kunnen doen om vertrouwen te bouwen en engagement te verhogen
POSITIONERING
Wij helpen bedrijven in hun zoektocht naar het unieke plekje in de markt en om te komen tot de essentie van hun bedrijfsmerk. Ook helpen we bij bedrijfsstrategie en afdelingsplannen.
KLANTEN
Omdat u wilt weten of het klopt wat we zeggen en voor wie we dit doen en gedaan hebben een aantal klant-cases. Wij werken bij voorkeur met het grotere MKB vanwege slagkracht en bereik.
BUSINESS SPARRING
It's lonely at the top en de operatie slokt je op! Neem even afstand en gebruik onze kennis, ervaring en externe blik en doe inspiratie op. De beste ideeën ontwikkel je samen!
VISUAL BRANDING
Wilt u uw merk en boodschap visualiseren en communiceren dan kunnen we u ook helpen. Samen met onze creatieve partners helpen we met websites, logo's en andere merk-uitingen.
Back to Top