Workshops "Betekenisvol Ondernemen"
Hoe word ik een gaaf bedrijf? Dat is de rode draad in de presentaties van Rob Westerik. Op inspirerende wijze, met persoonlijke verhalen, praktijkvoorbeelden en filmpjes leidt Rob u door het recept om uw bedrijf (nog) aantrekkelijker te laten maken voor klanten, medewerkers en andere stakeholders. Hiertoe heeft Rob negen ingrediënten geselecteerd die allemaal een kardinale bijdrage leveren in het recept van het gave bedrijf dat voor iedereen anders is.
Waarom zijn organisaties altijd gericht op korte termijn resultaten? Waarom vinden we het normaal om te vliegen met een bestemming, maar dat voor een organisatie de volgende afslag op de snelweg zelfs nog onzeker is? In Rob zijn presentatie zet hij ‘purpose, karakter en visie’ centraal als het kloppende hart, karakter en kompas van de organisatie. Vanuit het grote idee ontstaat een ecosysteem van waaruit de organisatie handelt en waaruit een merk ontstaat.
Met Rob kunt u bedenken waar u de accenten wilt zetten. Als de basis gelegd is kan ingezoomd worden op waardepropositie, cultuurbelemmeringen, werkplezier, duurzaamheid of andere zaken die bij uw organisatie spelen.

College Betekenisvol Ondernemen: WHY+HOW=WHAT
Speciaal voor Hogescholen en universiteiten heeft Rob een college 'Betekenisvol Ondernemen'. Het doel is om mensen op jonge leeftijd anders naar ondernemen en bedrijven te laten kijken. Ondernemen gaat namelijk veel meer over waarde creëren dan over geld verdienen. Niet dat we dat laatste moeten vergeten maar er is zoveel meer.
Het resultaat is immers het gevolg van een proces en van de motivatie die je hebt! WHY+HOW=WHAT

Miniworkshops voor teams
Behalve voor keynotes kunt u Rob ook boeken voor miniworkshops over dit thema van 1 a 2 uur. 
Speciale feature in deze is de 'real life business case'. Dit doen we voor ondernemersverenigingen en brancheorganisaties. Na een korte presentatie over zaken waarmee je je kunt onderscheiden kunnen de deelnemers met een real-life businesscase aan de slag. Deze activiteit hebben we o.a. gedaan met de Leidse middenstanders (Centrum Management Leiden), klanten van PridePR en de Dutch Laundry Managers.

Zie ook:

Klanten & cases
Omdat u wilt weten of het klopt wat we zeggen en voor wie we dit doen en gedaan hebben een aantal klant-cases. Wij werken bij voorkeur met het grotere MKB vanwege slagkracht en bereik.
B. Visie & groeicontract
Bestemming: De visie en de missie moet van iedereen zijn. Daarom bepaalt de directie de directie en bepalen we samen de bestemming en sluiten we samen een groeicontract af. In 2 dagen bepalen we samen met de business-leaders waar we naar toe willen, hoe we willen reizen en wie waar instapt.
Boek: Hoe word ik een gaaf bedrijf?
Gemakkelijk leesbaar boek waarin de 9 ingrediënten die samen het gave bedrijf vormen worden beschreven. Vol met praktijkvoorbeelden, tips en een aantal handige modellen.
Onze aanpak in een overzicht
De reis naar Gaaf (een waardevolle organisatie met een hoger doel dan Ebitda en die gezond groeit) kunt u maken in enkele jaren. Het fundament legt u al in enkele maanden. Hoe de reis kan verlopen leest u hier.
De reis naar van A naar B
Reis: Organisatieverandering is een reis die de organisatie zelf moet maken maar waarbij wij kunnen helpen. Dit doen we door waar nodig de organisatie te coachen en te inspireren maar vooral door een effectieve methodiek.(groeimotoren) en de InMensGrow app.
A. Hoe doen we het nu?
Startpunt reis: Wij geven een uniek inzicht en overzicht m.b.t. het benutte potentieel (als % van het totaal), de manier waarop gewerkt en beslist wordt (MBTI) en de waarden die concurreren (OCAI). Deze aanpak is uniek, geborgd in een app, wetenschappelijk onderbouwd en bewezen effectief.
Internal Branding
Internal Branding helpt om de organisatie te inspireren en duidelijk te maken waar we voor staan en gaan. We gewenst en nodig kunnen we oom helpen met zaken als huisstijl, logo en communicatieconcept
Karakter & directie
We beginnen met WHY. Heel effectief dringen wij door tot de kern van het bedrijf en de reden van bestaan. Hiermee geven we de organisatie een kompas en wordt 'het noorden' bepaald. Al heel snel wordt duidelijk wat het karakter, de visie en de missie waar de belangrijkste focus moet liggen.
Inspiratie: Filmpjes
In onze workshops gebruiken we vaak inspirerende filmpjes, omdat ze blijven hangen, wat los maken en entertainen zijn. Bekijk ze thuis nog eens!
Back to Top