Breed klanten-portfolio
Leef Je Merk heeft in de afgelopen 10 jaar een heel scala aan interventies bij een heel scala aan bedrijven gedaan:  MKB en corporates, scholen, financiële instellingen, distributeurs, NOG's en verenigingen. 
Deze brede ervaring helpt ons om ook uw business snel te begrijpen en u verder te helpen. Onderstaand een paar cases die illustreren hoe we dat doen en wat klanten over ons zeggen.
MD Gerard van der Krogt:
Zonder interne marketing geen externe executie!
Maitre
Maitre is een koelverse-maaltijden-productent uit Oude Tonge. Het bedrijf met circa 70 werknemers produceert dagelijks 25.000 koelverse maaltijden voor retail (m.n. Jumbo) en Foodservice. De markt ontwikkelt zich, daar waar het begon met stamppotten worden er nu luxe maaltijden uitgeleverd. Hiervoor is een cultuuromslag nodig waarbij flexibiliteit, veerkracht, continue verbetering en eigenaarschap essentieel zijn.
Leef Je Merk drong door tot de purpose en kern van het merk (We cook happiness), maakte samen met het management het plaatje van de toekomst en implementeerde op een hele creatieve manier de kernwaarden. Zie hiertoe ook het item 'Ondernemend Nederland'. Deze kernwaarden worden verankerd d.m.v. competentiemanagement en een interne marketing campagne.

MD Cees van Haasteren:
“Rob helpt mij om te ontsnappen aan de waan van de dag
Christeyns
Christeyns is sinds jaar en dag LeefJeMerk-klant. Een van de laatste projecten is de BHAG. Het Big Hairy Audacious Goal (prikkelende visie) van managing-director Cees van Haasteren is de "gasvrije wasserij". Industriële wasserijen gebruiken snel een kleine miljoen euro aan gas. Kan dat anders en welke rol kan Christeyns als (van oudsher) chemie-leverancier spelen om deze transitie mogelijk te maken. Het project gasloze wasserij laat zien wat er nodig is in je eigen organisatie als je een grensverleggend doel stelt. de contouren van Christeyns 2028 beginnen zich nu al af te tekenen.
Een BHAG is een doel dat je in de ziel treft (dus nooit materieel) en waarvoor je andere dingen moet doen dan je nu doet om ze te realiseren. 
Een tweede project aar we aan werken is klanttevredenheid. Niet met het doel om te meten maar wel met het doel om zo relevant mogelijk te zijn en vandaag al te veranderen waar de klant morgen ontevreden over is. Het opgestarte KTO is met name kwalitatief van aard.
CEO Daan Vriens:
Supportive by Nature is spot on!
Cefetra
Handelsbedrijf Cefetra, vooral actief in agrarische grondstoffen voor de veevoederindustrie, realiseerde in 2010 een winst van ruim €21 miljoen op een omzet van €3,7 miljard. Cefetra handelt in agri-producten als soya, mais en graan. In 2012 werd het onderdeel van het Duitse en beursgenoteerde BayWa. De pay-off van Cefetra was ‘The supply chain manager’, dit dekte de lading maar half en zette niet aan tot gedrag dat hoort bij een ‘customer focus’ positionering.
Na een paar workshops met het Europese MT van Cefetra en na een serie diepte interviews met een key accounts in Duitsland, België en Nederland werd de positionering, de ambitie en de waardepropositie duidelijk. The Supply Chain Manager werd SUPPORTIVE BY NATURE. Op basis van deze brand-essence werden gedifferentieerde waardeproposities per key-account gebouwd
“Eigenaar Robbert Minderhoud: 
Mede door Leef Je Merk zijn we een professioneel en goed gepositioneerd communicatiebureau geworden”
PridePR
PridePR is een middelgroot maar opmerkelijk PR-bureau in Leiden. Inmiddels werken er 14 mensen maar in 2010 was het een komen en gaan van personeel en waren ze met 6 man. Het bureau positioneerde zich als een energiek PR-bedrijf waar je het vak kon leren voordat je bij de grote jongens arriveerde. Logisch en leuk maar niet helemaal de bedoeling. Door het verloop stond de continuïteit en de teamspirit continu onder druk.
Samen met eigenaar Robbert Minderhoud hebben we met name in de periode 2011-2012 intensief samen gewerkt om dit communicatiebureau een duidelijk profiel, zelfbewustzijn en richting te geven.
Na een aantal business-sparringssessies deden we in januari 2012 de eerste ‘72 uur met Rob’ teambuilding-sessie’ uit de geschiedenis. Op Schiermonnikoog werd de basis gelegd voor een heel hecht team, ontsproten de kernwaarden aan het strand en voor latere groei.
Managing partner Arnold Birkhoff: 
“Rob maakt echt het verschil en gaf ons de lang gezochte richting en profilering
Kneppelhout & Korthals
Kneppelhout & Korthals is een middelgroot full-service advocaten kantoor aan de Boompjes in Rotterdam met prachtig uitzicht over Maas, Kuip en skyline. Voor de komst van Leef Je Merk in 2013 had het kantoor een paar moeilijke jaren achter de rug. Er was gereorganiseerd, de staf was uitgedund, een aantal oudere partners hadden hun heil elders gezocht en de overgebleven jonge partners wilden er wat moois van maken. Leef je Merk werd benaderd door managing partner Arnold Birkhoff, hij wilde van het kantoor een echt bedrijf maken met een missie, visie en een onderscheidende profilering.
We begonnen de reis in Noordwijk met een 24 uurs sessie. Daarna volgende een twee jaar lange intensieve samenwerking om te zorgen dat het kantoor het meest klantgerichte full service advocatenkantoor van Rotterdam zou worden.
Marcel Windt:
“Zonder Leef Je Merk was dit kantoor nooit zo snel succesvol geworden”
Windt Le Grand Leeuwenburgh
In april 2016 is het kantoor Windt Le Grand Leeuwenburgh van start gegaan. De oprichters benaderden Rob Westerik van Leef Je Merk vooraf, in oktober 2015, om te helpen met de positionering, waarde propositie, & vormgeving van dit geheel nieuw te vormen kantoor.
Een jaar na oprichting is de firma, die zich toelegt op hoogwaardige procespraktijk en crisis situaties, gegroeid van vier naar vierentwintig medewerkers. In een dynamisch eerste levensjaar slaagden de drie compagnons erin om met een sterk team een gaaf en succesvol bedrijf te bouwen.
De ‘U GAAT VERDER’ positionering samen met de frisse vormgeving en een nieuwe website hebben een waardevolle bijdrage aan het welslagen geleverd; Doorslaggevend voor de juiste klantbeleving was genadeloze selectie op het vermogen tot samenwerking, radicale focus op de juiste klantgroepen, commitment aan concessieloze specialisatie en kwaliteit, en – voor de mensen- harde toetsing op wederzijds perspectief.

Zie ook:

Inspiratie: Filmpjes
In onze workshops gebruiken we vaak inspirerende filmpjes, omdat ze blijven hangen, wat los maken en entertainen zijn. Bekijk ze thuis nog eens!
De reis naar van A naar B
Reis: Organisatieverandering is een reis die de organisatie zelf moet maken maar waarbij wij kunnen helpen. Dit doen we door waar nodig de organisatie te coachen en te inspireren maar vooral door een effectieve methodiek.(groeimotoren) en de InMensGrow app.
Internal Branding
Internal Branding helpt om de organisatie te inspireren en duidelijk te maken waar we voor staan en gaan. We gewenst en nodig kunnen we oom helpen met zaken als huisstijl, logo en communicatieconcept
Boek: Hoe word ik een gaaf bedrijf?
Gemakkelijk leesbaar boek waarin de 9 ingrediënten die samen het gave bedrijf vormen worden beschreven. Vol met praktijkvoorbeelden, tips en een aantal handige modellen.
Presentaties, college & workshops
Speciaal voor ondernemersverenigingen en hoger onderwijs geven wij college in (2h) of houden we een verhaal over (1h) Betekenisvol Ondernemen. Ondernemen gaat immers over samen zoveel mogelijk waarde creëren!
Karakter & directie
We beginnen met WHY. Heel effectief dringen wij door tot de kern van het bedrijf en de reden van bestaan. Hiermee geven we de organisatie een kompas en wordt 'het noorden' bepaald. Al heel snel wordt duidelijk wat het karakter, de visie en de missie waar de belangrijkste focus moet liggen.
Sales effectiviteit
Omdat sales zo belangrijk is voor het resultaat en het beeld van uw bedrijf, het vaak veel effectiever kan en het doorgaans te veel over 'prijs' gaat helpen wij met maken van plannen en geven wij een training annex workshop 'relevant voor je klant'.
Onze aanpak in een overzicht
De reis naar Gaaf (een waardevolle organisatie met een hoger doel dan Ebitda en die gezond groeit) kunt u maken in enkele jaren. Het fundament legt u al in enkele maanden. Hoe de reis kan verlopen leest u hier.
B. Visie & groeicontract
Bestemming: De visie en de missie moet van iedereen zijn. Daarom bepaalt de directie de directie en bepalen we samen de bestemming en sluiten we samen een groeicontract af. In 2 dagen bepalen we samen met de business-leaders waar we naar toe willen, hoe we willen reizen en wie waar instapt.
A. Hoe doen we het nu?
Startpunt reis: Wij geven een uniek inzicht en overzicht m.b.t. het benutte potentieel (als % van het totaal), de manier waarop gewerkt en beslist wordt (MBTI) en de waarden die concurreren (OCAI). Deze aanpak is uniek, geborgd in een app, wetenschappelijk onderbouwd en bewezen effectief.
Back to Top