Mens : merk : WERK
Zowel het merk als het merk hebben een persoonlijkheidsvoorkeuren die karakter bepalend zijn. Ben je improviserend of hou je structuur? Kijk je naar buiten of ga je van jezelf uit? beslis je rationeel of op basis van gevoel? Allemaal zaken die zowel mensen als merken kenmerken. Doordat wij hetzelfde startpunt kiezen voor zowel mens, merk als werk kunnen we de afstand en de match bepalen. Jij bent immers ook een merk!
Voor optimaliseren van engagement en voor het uitdragen van het bedrijf is het belangrijk dat ze het merk leven en ademen. Hoe meer match er is tussen jouw motivatie en de purpose van het merk, hoe gemakkelijker en authentieker jij je merk leeft. Hoe meer jij je kunt verplaatsen in datgene waar het merk voor staat, hoe gemakkelijker jij strategische beslissingen neemt. Een goede match tussen motivatie van merken en mensen is cruciaal. Mensen werken dan met hart en ziel een de zaak en nemen geen off-purpose beslissingen zoals dat in de zorg en het onderwijs aan de orde van de dag is.
Natuurlijk kan het zo zijn dat jouw persoonlijke motief een ander is als jouw bedrijf. De vraag doet zich dan voor wat jij bij kunt dragen aan het merk. 'Ask yourself, what can you do for your country/" zou JFK zeggen. Als jij de boekhouder bent dan is het fijn dat je veel hebt met het leidmotief of purpose van het bedrijf maar wat nog belangrijker is is dat je veel hebt met het karakter van jouw baan. Op de eerste plaats moeten de cijfers immers kloppen. de match met jouw baan is immers een eerste vereiste. Daarom kijken wij naar twee dingen; motivatie en effectiviteit. Deze zaken kunnen we meten en matchen met als doel om de beste man op de juiste plek te krijgen.

Zie ook:

Inspiratie: Filmpjes
In onze workshops gebruiken we vaak inspirerende filmpjes, omdat ze blijven hangen, wat los maken en entertainen zijn. Bekijk ze thuis nog eens!
Unieke organisatie analyse
Wij maken snel, gevalideerd en data driven inzichtelijk welk deel van uw potentieel u benut, hoe mensen het beste tot hun recht komen en wat ze motiveert. De invloed van mensen op organisatiecultuur, missie en verandervermogen wordt hiermee evident.
Boek: Hoe word ik een gaaf bedrijf?
Maak purpose en karakter het belangrijkste ingredient voor groei. Het hele recept voor gaaf ontvouwt zich in dit makkelijk leesbare boek.
Merk als magneet
Niets trekt een organisatie zo voor uit als een gemeenschappelijk beeld van de toekomst. Een helder beeld van wie we willen zijn en wat we gaan betekenen in de wereld. Wij maken het abstracte onderbouwd en purposioneren met highspeed.
Online Team Development
Corona verandert de wereld en onze wereld snel. Al in april hebben wij een online programma klaar en werkend in de praktijk. Gebruik deze tijd en de crisis maak jouw team klaar voor de onzekere toekomst. De crisis biedt kansen!
Presentaties & workshops
Speciaal voor ondernemersverenigingen en hoger onderwijs. een verhaal of workshop over ondernemen met karakter, betekenis en waarde. Kortom een gaaf bedrijf bouwen.
Organiseren van verandering
Organisaties, bedrijven en mensen gaan hard als ze een gedeeld doel hebben, als de mensen zich verbonden voelen met het bedrijf en hun taak met energie uitvoeren. Onze bewezen aanpak faciliteert deze transformatie en organiseert uw verandering.
Back to Top