purpose als fundament
Waarom purpose?
Purpose is het meest onderschatte wapen in het managen van bedrijven, landen en organisaties. Door het ontbreken van een hoger doel en een ideaal groeien organisaties niet, te langzaam of heel koel en zakelijk en door het ontbreken van een innerlijk kompas wordt branding, strategie en cultuur te veel een kwestie van willekeur. Zoals iemand het zij 'the soft shit is the hard shit'. Treffender hadden wij het niet kunnen zeggen! Soft-shit is immers wat mensen en businesses drijft en laat groeien. 
Als ondernemers hun business starten is er vaak sprake van veel bezieling. Het idee is het beter te doen dan bestaande bedrijven, flexibeler, zorgzamer en klantgerichter te zijn, een innovatie te lanceren of om iets te brengen waar de wereld door zal verbeteren. Geld iis heel vaak niet de primaire drijfveer. Natuurlijk kijken echte ondernemers waar het gat in de markt zit en is winst een drijfveer. Bij succesvolle start-ups is dit nooit het enige, ze moeten immers een tabbase bouwen en zichzelf meer dan gevestigde partijen dag in dag uit bewijzen. Omdat mensen zaken doen met mensen is 
Naarmate de tijd verstrijkt keer organisatie meer en meer in zichzelf. Schaalvoordelen, efficiëntie en controle op mensen en processen spelen de boventoon. de organisatie verliest de spirit van de founding fathers en mensen doen hun werk i.p.v. dat ze een levensdoel najagen. 
Omdat werk een groot deel van iedereen leven uitmaakt en omdat 'gelukkige koeien meer melk geven' is ons hoger doel om jullie een hoger doel en energie (bezieling) te geven. Om er meer uit te halen, als mens en als bedrijf zodat we samen de wereld mooier, beter en betekenisvoller maken. Bedrijven met een hoger doel nemen andere beslissingen, bedrijven met een aansprekend karakter trekken mooiere mensen en mensen die weten wat ze willen en waar ze goed in zijn floreren.
jouw Persoonlijke (levens)reisdocument
Tenslotte, managers en ondernemers met een hoger doel nemen andere beslissingen, gaan anders leidinggeven en binden beter en andere mensen aan zich. Je kunt mensen en bedrijven niet verder leiden dan waar je zelf ooit bent geweest, daarom vinden wij het essentieel dat business-leaders hun eigen deep-dive doen op zoek naar zijn of haar persoonlijk purpose en -uitdaging. Wij helpen met onze Talent-On profielen die inzicht geven in persoonlijke voorkeuren, gedrag en motivatie. Heel helder wordt wat een iedere te doen heeft om te werken aan zichzelf en aan het hogere doel van de organisatie. Met het door ons ontwikkelde persoonlijke reisdocument blijft u on-track.
UNIEKE KWALITEIT van leef je merk
Bepalen van persoonlijke en businesspurpose is een unieke kwaliteit van Leef Je Merk. Dit doen wij niet uit de losse pols maar met een onderbouwde methode waarbij karakter, persoonlijke motivaties en -effectiviteit de kern vormen van ons purpose-kompas. Deze methodiek is gebaseerd op een Harvard theorie*, de 4 psychologische functies van Jung, MBTI (Talent indicator)  en gedragsmodellen als DISC. Wij helpen u de richting te vinden m.b.v. persoonlijke en bedrijfsprofielen en kleuren 'uw merk' samen in.
Wij doen dit (purpose en cultuur) al sinds 2008 en slagen er keer op keer in om het purpose mysterie verder te ontrafelen en (management)teams beter te begeleiden. Sinds 2019 doen wij dit samen met InmensGrow.com van Joop Egmond en Patrick Willems. Deze samenwerking heeft 'purposionering' in een stroomversnelling gebracht en de onderbouwing en methodiek geven waar wij naar op zoek waren.
Fundament voor een gaaf bedrijf
Purpose wordt het fundament voor energieke, bezielde en effectieve bedrijfsvoering. Het brengt de founders-mentaliteit terug en is een leidraad bij bij strategieontwikkeling, cultuur(verandering), kernwaarden bepaling, branding en samenstelling van teams.

* Purpose as a starting point - Nikos Morkogiannis

Zie ook:

Back to Top