Sales effectiviteit
We helpen sales managers en sales-teams om effectiever te opereren in de markt en om de waardepropositie op d juiste manier te verkopen. 
Wij helpen salesmanagers en commercieel directeuren om een professioneel plan te maken dat naadloos aansluit bij de visie, missie en waardepropositie van het bedrijf. Hierbij beginnen we met het inzichtelijk maken van de huidige situatie: Waar verdienen we geld, waar niet, waar zijn we goed in en waar liggen de kansen. Ook kijken we naar de huidige effectiviteit van de buitendienst, customer-profitability en naar concurrerende proposities/concurrentie voordelen.
Als we de belangrijkste uitdagingen voor de komende jaren benoemd hebben maken we een plan voor het komende jaar of de komende jaren en werken terug vanuit een heldere ambitie. We gaan immers altijd van A naar B. Idee plan heeft een doel en een purpose. De WHY mag nooit ontbreken. Why+how is immers What. De uitkomst is het gevolg van een goed proces maar ook van de motivatie van mensen die het moeten doen.
Waar gaan we ons op richten en hoe moet de buitendienst gaan werken zijn twee essentiële onderdelen. Hierbij kijken we natuurlijk heel sterk naar het over-all plaatje. Persoonlijke verkoop is een van de sterkste touch-points die een bedrijf heeft. Als verkopers hun merk niet leven en het verhaal van hun bedrijf en producten niet vertellen wie dan nog wel?
Sales-mensen leren we om te focussen, de waardepropositie te verkopen en om de automatische piloot los te laten. Dit doen we in persoonlijke coaching maar ook in een training "Relevant voor je klant'. Daarnaast leren we organisaties die heel sterk afhankelijk zijn van persoonlijke verkoop om dit in combinatie te doen met middelen waarvan de contactkosten veel lager zijn  
Het efficiënter en effectiever maken van buitendiensten is iets dat we heel goed kunnen. We deden dit 20 jaar geleden al in onze Unilever tijd hetgeen tot gevolg had dat deze bedrijven het hoogste scoorden in de foodservice benchmark, met name als het ging over het uitdragen van de bedrijfsvisie in de markt.

Zie ook:

Back to Top