Sales effectiviteit
We helpen sales managers en sales-teams om effectiever te opereren in de markt en om de waardepropositie op d juiste manier te verkopen. 
Wij helpen salesmanagers en commercieel directeuren om een professioneel plan te maken dat naadloos aansluit bij de visie, missie en waardepropositie van het bedrijf. Hierbij beginnen we met het inzichtelijk maken van de huidige situatie: Waar verdienen we geld, waar niet, waar zijn we goed in en waar liggen de kansen. Ook kijken we naar de huidige effectiviteit van de buitendienst, customer-profitability en naar concurrerende proposities/concurrentie voordelen.
Als we de belangrijkste uitdagingen voor de komende jaren benoemd hebben maken we een plan voor het komende jaar of de komende jaren en werken terug vanuit een heldere ambitie. We gaan immers altijd van A naar B. Idee plan heeft een doel en een purpose. De WHY mag nooit ontbreken. Why+how is immers What. De uitkomst is het gevolg van een goed proces maar ook van de motivatie van mensen die het moeten doen.
Waar gaan we ons op richten en hoe moet de buitendienst gaan werken zijn twee essentiële onderdelen. Hierbij kijken we natuurlijk heel sterk naar het over-all plaatje. Persoonlijke verkoop is een van de sterkste touch-points die een bedrijf heeft. Als verkopers hun merk niet leven en het verhaal van hun bedrijf en producten niet vertellen wie dan nog wel?
Sales-mensen leren we om te focussen, de waardepropositie te verkopen en om de automatische piloot los te laten. Dit doen we in persoonlijke coaching maar ook in een training "Relevant voor je klant'. Daarnaast leren we organisaties die heel sterk afhankelijk zijn van persoonlijke verkoop om dit in combinatie te doen met middelen waarvan de contactkosten veel lager zijn  
Het efficiënter en effectiever maken van buitendiensten is iets dat we heel goed kunnen. We deden dit 20 jaar geleden al in onze Unilever tijd hetgeen tot gevolg had dat deze bedrijven het hoogste scoorden in de foodservice benchmark, met name als het ging over het uitdragen van de bedrijfsvisie in de markt.

Zie ook:

Boek: Hoe word ik een gaaf bedrijf?
Gemakkelijk leesbaar boek waarin de 9 ingrediënten die samen het gave bedrijf vormen worden beschreven. Vol met praktijkvoorbeelden, tips en een aantal handige modellen.
Internal Branding
Internal Branding helpt om de organisatie te inspireren en duidelijk te maken waar we voor staan en gaan. We gewenst en nodig kunnen we oom helpen met zaken als huisstijl, logo en communicatieconcept
B. Visie & groeicontract
Bestemming: De visie en de missie moet van iedereen zijn. Daarom bepaalt de directie de directie en bepalen we samen de bestemming en sluiten we samen een groeicontract af. In 2 dagen bepalen we samen met de business-leaders waar we naar toe willen, hoe we willen reizen en wie waar instapt.
A. Hoe doen we het nu?
Startpunt reis: Wij geven een uniek inzicht en overzicht m.b.t. het benutte potentieel (als % van het totaal), de manier waarop gewerkt en beslist wordt (MBTI) en de waarden die concurreren (OCAI). Deze aanpak is uniek, geborgd in een app, wetenschappelijk onderbouwd en bewezen effectief.
Klanten & cases
Omdat u wilt weten of het klopt wat we zeggen en voor wie we dit doen en gedaan hebben een aantal klant-cases. Wij werken bij voorkeur met het grotere MKB vanwege slagkracht en bereik.
Presentaties, college & workshops
Speciaal voor ondernemersverenigingen en hoger onderwijs geven wij college in (2h) of houden we een verhaal over (1h) Betekenisvol Ondernemen. Ondernemen gaat immers over samen zoveel mogelijk waarde creëren!
Karakter & directie
We beginnen met WHY. Heel effectief dringen wij door tot de kern van het bedrijf en de reden van bestaan. Hiermee geven we de organisatie een kompas en wordt 'het noorden' bepaald. Al heel snel wordt duidelijk wat het karakter, de visie en de missie waar de belangrijkste focus moet liggen.
De reis naar van A naar B
Reis: Organisatieverandering is een reis die de organisatie zelf moet maken maar waarbij wij kunnen helpen. Dit doen we door waar nodig de organisatie te coachen en te inspireren maar vooral door een effectieve methodiek.(groeimotoren) en de InMensGrow app.
Onze aanpak in een overzicht
De reis naar Gaaf (een waardevolle organisatie met een hoger doel dan Ebitda en die gezond groeit) kunt u maken in enkele jaren. Het fundament legt u al in enkele maanden. Hoe de reis kan verlopen leest u hier.
Inspiratie: Filmpjes
In onze workshops gebruiken we vaak inspirerende filmpjes, omdat ze blijven hangen, wat los maken en entertainen zijn. Bekijk ze thuis nog eens!
Back to Top