War Gaming
Kijk door andere ogen naar je eigen business en scherp je strategie aan door je te verplaatsen in de concurrent!
Een wargame is een goed voorbereide 2 daagse workshop waarin je zo natuurgetrouw mogelijk speelt alsof je de concurrent bent.
Met een vooraf samengestelde pre-reader met concurrentie-informatie maken we het businessplan van de concurrent. Dit doen we met een team van relevante spelers uit onze eigen organisatie: Veelal de CEO, CMO, R&D, Accountmanagers en Productmanagers aangevuld met financiële- en business intelligence mensen.
Een wargame bestaat uit 4 onderdelen:
1. Pre-reader met concurrent informatie
2. Dag 1: Be them -> maak samen het businessplan van de concurrent
3. Dag 2: Beat them -> maak een plan om zelf sterker te worden en de concurrentie te verslaan
4. Evaluatie en learnings voor eigen strategie en cultuur.

Leef Je Merk faciliteert de workshops, doet verslaglegging en maakt een evaluatierapport.
Helder moet worden waar de concurrentie op uit is en wat de relatieve sterke en zwakke punten zijn van beide partijen. Hierdoor wordt duidelijk waar we aan moeten werken, welk gat we moeten repareren, waar de kansen liggen en wat er in onze aanpak en cultuur verbeterd kan worden. Niet alleen wat ze doen is relevant maar ook waarom en hoe ze de dingen doen.
De game is uitermate geschikt voor oligopolie marketen waarin relatief weinig spelers de koek verdelen.
We hebben wargames gedaan met:
- Coca Cola Enterprise
- Unilever
- Friesland Campina
- Aldipress
- Verkade

NB. De verantwoordelijkheid voor de content van de pre-reader ligt bij u. Wij ondersteunen waar nodig om de juiste informatie te verzamelen en desgewenst doen we, eventueel met derden, de concurrentie research.

Zie ook:

KLANTEN
Omdat u wilt weten of het klopt wat we zeggen en voor wie we dit doen en gedaan hebben een aantal klant-cases. Wij werken bij voorkeur met het grotere MKB vanwege slagkracht en bereik.
PRESENTATIES EN MINI-WORKSHOPS
Rob vertelt en inspireert graag als het gaat over gaver worden, jezelf positioneren en over veranderen. Ook als discovery-workshop.
ROB's BLOG
Rob's visie op de wereld in blog. Lees Rob's laatste blog (23/3/19) over wat CEO's kunnen doen om vertrouwen te bouwen en engagement te verhogen
INSTAPSESSIE
Als je ons nog niet kent kan het goed zijn eens te beginnen met een middag business-sparring. U zult merken dat we razendsnel tot de kern van uw merk komen en u stappen kunt maken. Ook ideaal voor kleine en startende ondernemers.
FILMPJES
In onze workshops gebruiken we vaak inspirerende filmpjes, omdat ze blijven hangen, wat los maken en entertainen zijn. Bekijk ze thuis nog eens!
VISUAL BRANDING
Wilt u uw merk en boodschap visualiseren en communiceren dan kunnen we u ook helpen. Samen met onze creatieve partners helpen we met websites, logo's en andere merk-uitingen.
BUSINESS SPARRING
It's lonely at the top en de operatie slokt je op! Neem even afstand en gebruik onze kennis, ervaring en externe blik en doe inspiratie op. De beste ideeën ontwikkel je samen!
CULTUUR CONCREET
Cultuur is een abstract begrip maar met een kort assessment en 1 plaatje maken we het IST en het SOLL helder. Het samen gewenste cultuurplaatje is de leidraad voor leiderschap, stijl en communicatie.
IN 24 UUR NAAR JE WHY
Waar je in gelooft bepaalt wat je doet. Dit geldt voor mensen en voor bedrijven. Volgens een hele efficiënte en beproefde methodiek zijn wij in staat om snel door te dringen tot de kern: THE WHY.
BOEK: Hoe word ik een gaaf bedrijf?
Gemakkelijk leesbaar boek waarin de 9 kern-elementen van het gave bedrijf beschreven worden. Vol met praktijkvoorbeelden, tips en een aantal handige modellen.
Back to Top